Správca bol informovaný o nedostatočnej teplote dodávanej TÚV v máji na stretnutí so zásupcami vlastníkov. Odvtedy prebehli opakované merania teploty vody správcom aj dodávateľom, bol vypracovaný posudok na kvalitu dodávky TÚV, u dodávateľa bola uplatnená reklamácia.
Aktuálne aktivity:
Dátum | 05.02.2014 |
Vložil | BAKYTOVÁ Zuzana |
Titulok | TÚV |
Dodávka TÚV nespĺňa zmluvné a predpismi stanovené parametre. Odporúčam platby za teplú vodu ukladať na účet správcu. Správcu zaviazať, aby platby dodávateľovi tepla uvoľnil až po splnení zmluvných podmienok.
—————
Dátum | 23.09.2013 |
Vložil | BOROVIAKovci, Vlado, Katka |
Titulok | Tepla voda |
Vítam rôzne príspevky k téme nedostatkov v dodávke teplej vody. Vyzerá to však, že dodávka teplej vody zaujímajú iba cca 3 vlastníkov a troch zástupcov vlastníkov, ktorí sa tu k danej téme vyjadrujú. Velmi sa teším aspoň malému začiatku diskusie. Dosť bolo diskusií priatelia susedia. Všetci ste cez e-mail riešili platbu 10,-€ na byt zvolenemu zastupcovi vlastnikov ale nikoho nezaujíma 20 rokov mesačná platba cca 45,-€ za niečo čo neodoberáte. Kde sme v komunizme? Niekto na vás urobí bububu a vy mu vyplatíte peniaze? Čo to tu riešime žiadne že Boroviak a Chudadovci nezaplatia za teplú vodu nikto nezaplatime a dáme si vypracovať projekt na samostatné kúrenie ak nám to do istého obdobia (3 mesiacov) nevyriešia. Vám peniaze samé padajú do bytu? Ja musím každé ráno vstať a ísť si každé euro odmakať a nemienim ich len tak niekomu napchať do vrecka. Pred pár rokmi cca 2009 bola na streche malá havária zrazu sa dala opraviť za 400.000,- Sk potom vám nový správca povie, že strecha nie je opravená!!!!!!! Takže ak mi niekto odpovie, že nemáme na to peniaze tak nech si to radšej odpustí a venuje sa skutočne dôležitým problémom. Ak nebudeme jednotní, tak môžem ísť dokelu lebo si budem len robiť problémy.
P.S. Pre jedného diskutéra upresňujem, ospravdlňte mierne chyby v texte pretože to píšem na 10" tablete IPAD na koženej sedačke v mojom 3 izbovom byte s výhľadom na Bratislavu, ale bez teplej vody:((, ani v jednom jadre.
Boroviak s pani Boroviakovou.
—————
Dátum | 16.09.2013 |
Vložil | Vladimir Boroviak |
Titulok | Teplá voda |
Dobrý deň vážení susedia,
už dlhšiu dobu sledujem, že sa opätovne vyskytuje problém s teplou vodou. Po 10 dňovej odstávke v dodávke TUV sa situácia vyrazne zhoršila. Vzhľadom na to, že problém je pravdepodobne na strane dodávateľa odporúčam, prostredníctvom zvolených zástupcov vlastníkov, podať na BAT sťažnosť na dodavku TUV. Požiadať o bezodkladnú nápravu s tým, že do odstránenia problému nám nebudú účtovať dodávku TUV. Problém sa tu totižto ústnym podaním rieši niekoľko rokov a k náprave stále neprichádza.
S pozdravom Boroviak.
—————
Dátum | 19.09.2013 |
Vložil | HRAŠKA Alfonz, Margita |
Titulok | Re:Teplá voda |
Dobry den, pan Boroviak,
zadajte prosim poziadadavku cez webovu stranku do sekcie "Co nam nefunguje - Hlasenie zavad", kde to nezostane nepovsimnute. Diskusia nie je notifikovana.
Ja mam ten isty problem - v 2. jadre tecie z jedneho kohutika studena voda a z druheho rovnako studena, ktoru si vsak BAT ucuje ako teplu. Do vyriesenia problemu asi zastavim uzaver "teplej" vody, lebo den co den otvara teply kohutik, ci predsa nezacne tiec tepla, ale aj ked koncim hygienu stale tecie rovnako studena.
Pravomoc ZV je vsak velmi obmedzena, nasou ulohou je len komunikacia smerom na Spravcu. Riesenie teplej vody uz seriozne zacalo na jar, prvy krat sa konali objektivne merania a boli aj pisomne vyhodnotene. Dokonca sa teplota vody nasledne aj zvysila. Definitivne riesenie prerusili aktivity ohladom celkovej rekonstrukcie domu a dovolenkove obdobie. Dakujem za opatovne upozornenie.
—————
Dátum | 19.09.2013 |
Vložil | CHUDADA Miroslav, Iveta |
Titulok | Re:Re:Teplá voda |
Dobrý deň, pán Hraška,
ZV vôbec nemá "veľmi obmedzenú právomoc", ako tvrdíte. Vy totiž na základe pripomienok (upozornení, žiadostí, atď.) a aj uznesení zo schôdzí vlastníkov máte tú najvyššiu právomoc. Vašou úlohou nie je "len" komunikácia smerom na správcu. Vy určujete správcovi, čo má vykonať, prípadne žiadate od neho návrhy na riešenie problémov, ktoré Vám nahlasujú vlastníci (týkajúce sa domu).
Písali ste o meraniach a ich písomnom vyhodnotení.
Z dôvodu, že o tomto som sa dodnes nemohla dozvedieť na tejto stránke, môžete ma informovať o tom, kedy a kde sa merania uskutočnili a aký bol výsledok?
My máme v byte problém so všetkými odbernými miestami teplej vody (5). Teplota vody po riešení, ktoré ste spomínali vo svojom príspevku, sa zlepšila konkrétne v našom byte cca na dobu jedného týždňa. Odvtedy je problém rovnaký ako predtým. Tečie studená voda, niekedy vlažná (ale sprchovať sa v takej nedá). O zmiešavaní teplej vody so studenou môžeme len snívať.
Platíme samozrejme za teplú, čo nie sú malé náklady.
Určite sa pripojím k pánovi Boroviakovi a budem informovať správcu, že od 1.10.2013 prestanem platiť za teplú vodu (pokiaľ nebude vykonaná náprava).
—————
Dátum | 21.09.2013 |
Vložil | KOVÁČOVÁ Zuzana |
Titulok | Re:Re:Re:Teplá voda |
Vážená Ing, Chudadová,
Uvediem fakty týkajúce sa problémov s dodávkou TÚV v našom bytovom dome:
1. správca (SPOBY) bol o dlhodobom probléme s kvalitou dodávky TÚV informovaný prostredníctvom ZV (bez priameho podnetu od vlastníkov bytov) prvý krát dňa 14.05.2013 (viď. Zápisnica zo stretnutia ZV). Dovtedy správca nemal znalosť o situácii a rozsahu problému v tejto oblasti napriek tomu, že sa jedná o trvalý problém.
2. od 25.05.2013 je problém evidovaný ako „v reklamácii u dodávateľa TÚV“ (viď. Hlásenia závad - Zozname riešených podnetov).
3. vlastníci bytov boli informovaní o podniknutých krokoch, stave a parciálnych výsledkoch riešenia problému na schôdzi vlastníkov dňa 19.06.2013. (viď. Zápisnica zo schôdze vlastníkov...).
V rámci letnej odstávky sme mohli (naivne) predpokladať, že dodávateľ tepla zabezpečí potrebné opatrenia v technologickej oblasti. Keďže problém naďalej pretrváva (nové hlásenia vlastníkov), správca bol opätovne vyzvaný k riešeniu tohto problému. Samozrejme relevantné postupy a parciálne výsledky budú opäť komunikované všetkým vlastníkom bytov.
Keďže konečne sme tento 20 ročný problém začali riešiť, verím, že dospejeme k uspokojivému riešeniu. (ktoré však - si dovoľujem vyjadriť len svoj osobný názor - nie je možné zrealizovať do 1.10.2013...)
Želám všetkým pekný deň, ZK.
—————
Dátum | 22.09.2013 |
Vložil | ZÁMEČNÍK Milan, Magdaléna |
Titulok | Re:Re:Re:Teplá voda |
Dobrý deň,
pán Hraška má úplnú pravdu, úloha zástupcov vlastníkov je komunikačná a tú si zástupcovia vlastníkov zvolení v apríli 2013 plnia a výrazným spôsobom žiadajú správcu o nápravu. Problém s dodávkou teplej vody je dlhodobý, trvá roky a doposiaľ ho žiadny zástupca vlastníkov nevyriešil. V piatok 20.9.2013 vykonal obhliadku nášho bytového domu hlavný energetik správcu, od pondelka 23.9.2013 nastupuje pán Šmelík ako špecialista pre uvedenú oblasť.
Zároveň si vás dovoľujem upozorniť, že všetky právne dôsledky za neplatenie mesačných preddavkov znáša vlastník bytu.
—————
Dátum | 08.10.2013 |
Vložil | CHUDADA Miroslav, Iveta |
Titulok | Re:Re:Re:Re:Teplá voda |
Vážená pani Zámečníková, asi čítate len to, čo Vám vyhovuje. Pozrite si odpoveď p. Hraškovi z 19.9.2013. Ako zástupcovia vlastníkov by ste mali o. i. poznať náplň svojej činnosti.
Úryvok z príspevku: "ZV vôbec nemá "veľmi obmedzenú právomoc", ako tvrdíte. Vy totiž na základe pripomienok (upozornení, žiadostí, atď.) a aj uznesení zo schôdzí vlastníkov máte tú najvyššiu právomoc. Vašou úlohou nie je "len" komunikácia smerom na správcu. Vy určujete správcovi, čo má vykonať, prípadne žiadate od neho návrhy na riešenie problémov, ktoré Vám nahlasujú vlastníci (týkajúce sa domu)."
—————
Dátum | 03.11.2013 |
Vložil | ZÁMEČNÍK Milan, Magdaléna |
Titulok | Re:Re:Re:Re:Re:Teplá voda |
Dobrý deň pani Chudadová,
znovu potvrdzujem, že Zákon č. 182/1993 Z. z. poznám a riadim sa jeho ustanoveniami. Na tejto stránke čítam všetko, nielen to, čo mi vyhovuje. Vecnú postupnosť krokov zástupcov vlastníkov v oblasti odstránenia nedostatkov v dodávke teplej vody uviedla vo svojom príspevku pani Kováčová.
Nová informácia : Dňa 30.10.2013 Mgr. Anton Dvoran, riaditeľ sekcie technickej podpory BRATISLAVSKEJ TEPLÁRENSKEJ, a. s. oznámil, že BAT začne rokovanie s projektantom na možnosti hydraulického vyregulovania OST 979. List bude uverejnený na web stránke a v jednotlivých vchodoch.
Magdaléna Zámečníková
—————
Dátum | 22.09.2013 |
Vložil | ZÁMEČNÍK Milan, Magdaléna |
Titulok | Re:Teplá voda |
Dobrý deň prajem pán Boroviak,
máte úplne pravdu, problém s dodávkou teplej vody pretrváva roky a dosiaľ sa ho nikomu nepodarilo vyriešiť. Noví zástupcovia vlastníkov po zvolení v apríli na osobnom stretnutí s konateľkou správcu požiadali o riešenie tohto dlhodobého problému. V máji 2013 sa konali merania, ktoré realizoval dodávateľ tepla. Následne dodávateľ informoval, že v auguste 2013 prebehne rekonštrukcia výmenníkovej stanice a nastane náprava, čo sa však nestalo. Dňa 20.9.2013 som požiadala, aby situáciu zhodnotil hlavný energetik správcu, ktorý ten istý deň vykonal obhiadku v našoom dome a merania v byte pána Studeniča a v našom byte. Výsledok bol nasledovný :
Po rekonštrukcii OST č. 979, ktorú zabezpečovala BaT sa dodávka TÚV nezlepšila.
Teplota dodávanej TÚV na vstupe do BD bola na úrovni 51⁰C a na výstupe z BD 32⁰C.
Dňa 20.9.2013 V byte p. Studeniča bola teplota na výstupe z kohútika na úrovni cca 45⁰C a u p. Zámečníkovej cca na úrovni 40⁰C
Od pondelka 23.9.2013 sa problému začne venovať odborník na uvedenú problematiku pán Šmelík. Navrhla som merania vo vytipovaných bytoch, kde sú najväčšie sťažnosti. O ďalšom postupe rozhodne správca po vykonaných meraniach a obhliadke pána Šmelíka.
Magdaléna Zámečníková